آخرين ارسالهاي تالار

موضوع هاي بيشتر »

انیمیشن سازی با متلب مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط admin   
پنجشنبه, 02 آذر 1391 ساعت 22:02

متلب قابلیت های گرافیکی بالایی دارد که امکانات فراوانی از جمله پردازش تصویر و طراحی و تحلیل گرافیکی را به سادگی در اختیارتان قرار می دهد. در برنامه ی امروز به صورت دستی و بدون استفاده از دستورات اختصاصی متلب انیمیشنی از یک توپ که در مسیر سینوسی حرکت می کند برنامه نویسی می کنیم.

برنامه از فرمان fill برای ترسیم توپی به رنگ قرمز استفاده می کند و با تنظیم محدوده ی رسم نمودار با کمک فرمان axis صحنه ی نمایش همیشه ثابت می ماند .

اما مسئله سرعت بالای ترسیم گرافیکی در متلب است که باعث می شود فیلم هنوز شروع نشده به پایان برسد و شما متوجه آنچه روی داده نشوید . برای غلبه بر این مشکل از فرمان pause استفاده شده است که به اندازه ی عددی که در داخل آن مشخص می کنید اجرای برنامه های متلب را متوقف می کند.

 

استفاده از فرمان pause در مواردی کاربرد دارد که شما می خواهید سرعت اجرای عملیاتی را در متلب کاهش دهید و تغییرات را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید.

متن برنامه :

clc;

clf;

 

% define a x,y

x=0:.1:2*pi;

y=sin(x);

 

 

 

for n=1:length(y)

%{

hold on

plot(x,y)

%}

 

% define ball shape

 

 

fill(x(n)+.1*cos(x),y(n)+.1*sin(x),'r')

axis([0 2*pi -pi pi])

% wait for 0.1 miliseconds

pause(0.1)

end

 

 

نظر ها (3)
  • zahra
    خیلی جالبه
    ممنون
    فقط نمیدونم چرا من نمیتونم عضو سایت خوبتون بشم؟
  • sarapahlevan
    سلام.یک سوال در رابطه با شبکه های هاپفیلد داشتم.
    میشه یک راهنمایی کنید چطور یک شبکه هاپفیلد برای تفکیک و شناسایی + - * ^ / طراحی کنیم .برای نمایش عملگر ها از یک شبکه 10*10 باید استفاده کنیم..ممنون
  • sarapahlevan
    سلام. با چه برنامه ای می شه برای BP یک شبکه 2 لایه نوشت طوری که برنامه از ما x وt بخواد و بعد خود برنامه بپرسه چند تا نورون در لایه خروجی و مخفی دارید یا Lr در لایه مخفی و خروجی چیست .خواهش می کنم کمک کنید. :cry: :(
تنها کاربران عضو شده می توانند نظر ارسال کنند!